środa, 17 grudnia 2014

Howrse Cup


Wielokrotnie na forum spotkałam się z pytaniami dotyczącymi Howrse Cup:



"Co to jest Howrse Cup?"



"Czy Howrse Cup wróci?"

"O co chodzi w Howrse Cup?"

Postanowiłam przybliżyć Wam ten temat.


   


Howrse Cup było nową grą powstałą 14 lipca 2012 roku. Rozgrywka trwała w stanie rzeczywistym (przez 7 miesięcy trwała walka o wejście do finałowej 25). Owlient przygotował ją z okazji nadchodzących igrzysk olimpijskich. Z początku gra była w fazie testowej i bez kodu BETA nie dało się tam zarejestrować. Kod otrzymywały losowe osoby ze wszystkich serwerów Howrse. Dopiero 24 lipca można był zarejestrować się na oficjalnej stronie HowrseCup.


CZYM JEST HOWRSE CUP?
Przede wszystkim nie było kopią Howrse, a czymś całkiem odmiennym.
Świat nowej gry trwał 7 miesięcy, podczas których mogliśmy ostro i odważnie konkurować, aby zostać najlepszymi graczami oraz drużynami w Howrse Cup. Tylko osoby które ukończyły 13 rok życia mogły wziąć udział w HC.
Celem gry było bycie członkiem jednej z 25 najlepszych drużyn, co pozwalało wziąć udział w ostatecznych Mistrzostwach i być może pokonać wszystkich swoich przeciwników zdobywając chwałę i prestiż.
Co było nowością, Howrse Cup nie było podzielone na kraje. W jednym miejscu Howrse Cup zebrał graczy z serwerów: Międzynarodowego, Francuskiego, Niemieckiego, Rosyjskiego i Czeskiego. I oczywiście Polskiego.
Można było połączyć się z nimi w drużyny bądź wyzwać ich do pojedynku.


Co odróżniało Howrse Cup od wersji klasycznej?
-Gospodarstwo hodowlane-

Konie strzały się o 4 miesiące co 4 miesiące

Przejażdżki nie istniały

Trening zawsze trwał 3 godziny

Uczestnictwo w Grand Prix było darmowe

Udział w Grand Prix zużywał 85% energii.

Nie było zawodów dla początkujących i boskich koni

W zawodach można było wygrać diamenty.

Trzeba było przeczekać następującą liczbę miesięcy: 12 między pokryciami dla tego samego konia

Potencjał genetyczny źrebaka wzrastał tylko jeśli jego matka została pokryta ponad 24 godziny po swoich narodzinach.

Oźrebienie kosztowało, a cena rośnie z każdym kolejnym pokryciem.

Konie można było położyć spać za pomocą jednego kliknięcia działającego jak odpowiednik umieszczenia ich na łące przy 15°C

Po tym jak położono konia spać, budził się sam i automatycznie zestarzał 6 godzin później

Koszt energii oraz mieszanek kalorycznych był odejmowany od twoich zapasów w momencie użycia.

Niektóre dane były osobiste (genetyka, umiejętności...) lub widoczne tylko dla członków tej samej drużyny.

Napojenie Twojego konia dodawało mu 8% energii

Nie można było karmić koni rzepami, ani ich głaskać

Nie można było karmić źrebaka mlekiem

Konie powyżej 25ego roku życia nie traciły umiejętności

Konie zaczynały tracić zdrowie w wieku 30 lat.

Kiedy głaskano konia w Schronisku, zarabiano tylko Equus.

Można było kupić/sprzedać tylko 1 konia tygodniowo. 

Startowe PG wynosiło 515.00.

-Premia-

W grze nie było reklam!

Konto Pegaza zostało zastąpione przez Konto Jednorożca posiadające o wiele więcej zalet

Nie można było kupić więcej niż 100 kuponów w ciągu 7 dni, w ten sposób balans rozgrywki został zachowany.

Wiele przedmiotów było już niedostępnych (Woda Młodości, Strzała Artemisa, Róg Obfitości, Zestaw Harmonii, Kamień Filozoficzny, Zwój Plutona, Lira Apolla, Fortuna Krezusa, Źrebie Gai, Klucz Biznesowy, Róg Zasobności, Strach na wróble)

Wiele przedmiotów było tańszych (Zestaw Nyks, Zestaw Hery, Zestaw Posejdona, Zestaw Chmurek)

Chmurka odmładzała konia o 8 miesięcy

Konie, które umierały po 35 roku życia, zapewniały 1 kupon (do limitu 1 kuponu dziennie)

Nie można było kupić kuponów za pomocą Equus

W sklepie nie można było kupić premii dla koni

Diamentów nie można było użyć zamiast kuponów.

-Ośrodek jeździecki-

Możesz było posiadać 8 łąk pod uprawę zbóż jednocześnie

Niektóre informacje były prywatne (zakwaterowane konie, zapas Equus itd.)

Kowal i rymarz nie dostarczali ekwipunku do ośrodka jeździeckiego.

Stworzenie ośrodka jeździeckiego nie było zależne od stażu.

Mała szklarnia była  dostępna po stałej cenie 10.000 Equus i była niedostępna na rynku specjalnym.

Plony starczały na okres o 1 dzień krótszy niż w klasycznej wersji: marchew, pszenica, jęczmień, owie, rzepa oraz nasiona lnu.

Ośrodek jeździecki nie mógł pomieścić więcej niż 100 boksów

Nie było dziennego limitu zakupu boksów zależnego od stażu

Na specjalnym rynku duże łąki, boksy i prysznice były sprzedawane za 1 kupon za 3 sztuki

-Gracz-
Brak wytycznych

Przedmiotami nie możnabyło handlować

Katalog gospodarstw hodowlanych był niedostępny

Rankingi były aktualizowane co 5 minut

Nie było spersonalizowanych UFO na profilu gracza

Urodziny były niewidoczne

INTERFEJS
Interfejs HC różnił się od interfejsu Howrse.

Zniknęły z niego np. Dokonania które w starej wersji (przed zmianami w 2014 roku) były na howrse dostępne.

CZARNY RYNEK
Ceny przedmiotów na Howrse oraz H. Cup różniły się. Były też przedmioty które nie występowały na HCup.

Po raz pierwszy pojawiła się Pięta Achillesa której nie mieliśmy na Howrse. Zastąpiła ona w HC Kamień Filozoficzny w Zestawie Nyx.

Zamiast Konta Pegaza na Howrse Cup można było wykupić Konto jednorożca. Cena jest taka sama 3 kupony/miesiąc.

Konto Jednorożca oferowało nowe opcje ułatwiające grę. Było wprowadzeniem do obecnie istniejącego konta VIP.
-Konto Jednorożca-
Konto Jednorożca oferuje Ci nowe opcje ułatwiające grę.

Narzędzia do zarządzania końmi

-Stwórz aż do 50 gospodarstw hodowlanych, bez względu na staż

-Dodaj 6 gospodarstw do swoich ulubionych, dla łatwiejszego dostępu

-Oznacz gospodarstwa kolorami, aby łatwiej je rozpoznawać

-Używaj łatwo dostępnych metod, aby przesuwać konie do innych gospodarstw lub do Schroniska

-Sprzedaj większą ilość koni, zaznaczając je w gospodarstwach hodowlanych.

-Odblokuj możliwość stworzenia dodatkowych 2 przyrostków za każdy miesiąc korzystania z konta

-Wybierz do 20 ulubionych koni

Twoja własna strona, którą można dostosowywać

-Wybierz, które moduły (ulubione konie, gratulacje itd.) mają być widoczne lub ukryte

-Skonfiguruj stronę ze swoim profilem poprzez przemieszczanie modułów w jego obrębie

-Skorzystaj z nowych, eksluzywnych modułów:

-Twoje ulubione konie

-Twoje trwające sprzedaże

-Twoja pozycja w rankingach

-Twoja ostatnia wiadomość na forum

Korzyści dotyczące bezpiecznych wymian

-Sprzedaj swoje konie za kupony

-Dokonaj 5 razy więcej zakupów i sprzedaży w tygodniu

-Pakiet 20 chmurek (jeszcze są błędy i wszystko po francusku)

-Daj Konika Morskiego każdemu z Twoich zwierząt za darmo.

Tańsze Kupony

-Przy każdym zakupie 10 lub więcej Kuponów, dostaniesz 50% więcej za darmo.

-Dostaniesz 50% więcej Kuponów, jeśli w czasie zakupu będziesz mieć aktywne Konto Jednorożca.

Dodatkowa korzyść dla Twojej drużyny

-Możesz pożyczyć do 3 koni jednorazowo członkom swojej drużyny.

OPIEKA NAD KONIEM

Oporządzenie konia praktycznie niczym się nie różniło od tego w jaki sposób opiekujemy się naszym pupilem na howrse. Nie było jedynie możliwości podania naszemu wierzchowcowi rzepy. 

Dodatkowo, po raz pierwszy pojawił się Zestaw Bonusowy- koń na howrse cup mógł go odszukać na Łące.Każdy koń miał swój własny dzień, który nie był odpowiednikiem naszego dnia. Historia dnia była wyświetlana w lewej dolnej części strony konia. Dzień konia zaczynał się o 8 rano, kiedy się on budzi. Każda akcja, którą kazano mu wykonać, zajmowała pewną ilość czasu, np. posiłki zajmowały 30 minut.

Konia należało położyć spać przed północą (wedle jego czasu), ponieważ potem nie był on w stanie wykonywać żadnych akcji (wyjątkiem jest oźrebienie, które może nastąpić w dowolnej chwili). Aby utrzymać konia w formie, należało kłaść go spać nie później niż o 10 wieczorem (jego czasu).

Gdy koń skończył swój dzień, należało położyć go spać. 
Źrebaki przebywające ze swoimi matkami, chodziły spać wraz z nimi i nie trzeba było ich kłaść.

STARZENIE

Gdy położono swojego konia spać, automatycznie starzał się po 6 godzinach czasu rzeczywistego.

Gdy nasz koń budził się, zaczynał się dla niego nowy dzień.Na Howrse Cup , konie starzeją się o okres 4 miesięcy.

Jeśli nie położyliśmy swojego konia spać, nie postarzeje się. Oznacza to, że jeśli nie graliśmy, nasz koń nie starzał się.

Aby postarzeć konia bez czekania 6 godzin, potrzebowaliśmy punktów dorastania. Mogliśmy znaleźć kilka, gdy koń obudzi się (widniały w jego historii). W przeciwnym razie można było kupić punkty dorastania za kupony.

Na czarnym rynku dostępny był przedmiot pozwalający postarzeć konia o tyle, ile chcesz, bez używania punktów dorastania: Objęcia Morfeusza.

Po osiągnięciu 30 lat koń zaczynał starzeć się: jego zdrowie malało. Jeśli dobrze się nim opiekowaliśmy, dożywał maksymalnie do 37miu lat, bez zużycia Czarnej Orchidei.

JEDNOROŻCE

Szansa reprodukcji Jednorożców wynosiła 40%

Jednorożce zwiększały liczbę diamentów, jakie można było wygrać w zawodach, proporcjonalnie do ich umiejętności.

Jednorożce zapewniały premię koniom, które brały udział w tych samych zawodach, co one (premia dochodząca do 4% umiejętności jednorożca, przydzielana wszystkim koniom niejednorożcom do każdej umiejętności). Jednorożec posiadający 1.000 punktów umiejętności zapewniał 40 punktów premii do każdej umiejętności każdego wystawionego konia.

Za każdym razem gdy brały udział w wyzwaniu, jednorożce traciły 10% swoich umiejętności.


SPRZEDAŻE

Sprzedaże były dostępne dla graczy posiadających co najmniej 10 koni

By sprzedawać konie za kupony trzeba było posiadać Konto Jednorożca.  

Każdy gracz mógł wykonać 1 transakcję tygodniowo. Gracze mogli wykonać 5 za pomocą Konta Jednorożca

 DRUŻYNY, WYZWANIA I MISTRZOSTWA

-Drużyny-

Na Howrse Cup gracze tworzyli drużyny. W każdej mogło być maksymalnie 15 graczy. Każdy z nich zbierał diamenty, które potem sumowane były ze sobą i naliczane do diamentów drużyny. Dzięki nim grupy zajmowały miejsca w rankingu, który aktualizował się co 5 minut!

25 najlepszych grup mogło startować w Olimpiadzie.

Dołączenie do drużyny było kluczowe dla uczestnictwa w mistrzostwach i wygrania Howrse Cup .  Im więcej diamentów twoja drużyna posiadała, tym silniejszy byłeś!

Można było sprawdzić, który z członków Twojej drużyny jest zalogowany w danym momencie

Drużynę można było opuścić w dowolnym momencie i dołączyć do innej.

Każda drużyna posiadała swoje forum

Liczba diamentów w drużynie była sumą wszystkich diamentów posiadanych przez poszczególnych członków drużyny.



Screenshot autorstwa gracza Nevarra.

-Wyzwania-

Rzuć wyzwanie pozostałym graczom, by zdobyć diamenty lub ukraść ich skarb. W wyzwaniach im więcej wygrasz, tym wyższe miejsce w rankingu. Pamiętaj, by liczyć się z konsekwencjami wyzwania kogoś silniejszego od ciebie!

W wyzwaniu każdy gracz musi zarejstrować po 2 konie w zawodach każdego rodzaju

Możesz prosić innych graczy o wsparcie, gdy ktoś rzuca Ci wyzwanie

Gracz z najlepszymi wynikami wygrywa wyzwanie oraz diamenty ze stawki.

Możesz wybrać ilość energii, jaką zużyje Twój koń w trakcie wyzwania (im więcej energii użyje, tym większe będą jego osiągi)

-Mistrzostwa-

Aby wziąć udział w mistrzostwach i walczyć o wygranie Howrse Cup , twoja drużyna musiała znaleźć się wśród najlepszych. Drużyna posiadająca Skarb Mistrzostw automatycznie zostawała zakwalifikowana, pozostałe zakwalifikowane drużyny to te posiadające najwięcej diamentów!

25 drużyn zakwalifikowywało się do mistrzostw świata:

Priorytet miały drużyny posiadające Skarb Pucharu

Pozostałe wypełniały drużyny posiadające najwięcej diamentów.

W mistrzostwach każda drużyna spotykała 24 inne zakwalifikowane drużyny dwukrotnie w ciągu meczu.

Mecze były rozgrywane tak jak wyzwania, poprzez pięć pojedynków między czterema zawodnikami (po dwóch na drużynę)

Danego konia można było zarejestrować do meczu co pięć dni

Drużyna znajdująca się na pierwszym miejscu w momencie, gdy skończą się mistrzostwa, zostawała zwycięzcą!


SKARBY
Skarby były rzadkimi przedmiotami, które można było wygrać w Grand Prix. Zapewniały ci nadzwyczajną przewagę. Mogły zostać skradzione, jeśli przegrywaliśmy zbyt wiele wyzwań!

Skarby zapewniały znaczącą przewagę w grze

tresor-richesse.pngSkarb bogactwa: Generował 10 000equus dziennie

tresor-competition.pngSkarb zawodów: Dodawał+15 premii do ujeżdżania, wytrzymałości oraz prędkości na czas trwania zawodów

tresor-vente.pngSkarb sprzedaży: Podwaja możliwości zakupu koni

tresor-poulinage.pngSkarb oźrebienia: Zmniejsza koszt reprodukcji o 10%

tresor-nuit.pngSkarb nocy: Zmniejsza ilość snu wymaganego przez konie gracza o 1 godzina

tresor-coupe.pngSkarb mistrzostw: Sprawia, iż drużyna gracza posiadającego ten skarb dostaje się automatycznie do Mistrzostw Świata

Możesz ukraść skarb innego gracza, jeśli jego drużyna wygra trzy wyzwania z rzędu przy pomocy boskich koni (zakładając, że któryś z jej członków nie zostanie w międzyczasie pokonany przez innego gracza)

Tylko gracze posiadający skarb mogą czerpać z niego korzyści, skarbów nie można łączyć


=Nagrody w GP:=

Po tygodniowym rankingu przyznawane były:

Dla zwycięzcy: Slejpnir

Za drugie miejsce: Grani

Za trzecie miejsce: Grani

Pierwsza 5 wygrywała skarb tygodnia.

Pierwsza 10 otrzymywała nagrodę na swoich profilach.

Miejsca od 6ego do 100ego otrzymywały 7dniowy dostęp do fontanny. Fontanna zastępowała koryto i potrajała przyrost energii oraz morale

Upominki za wzięcie udziału w Howrse Cup. 

Zależnie od miejsca które zajęła nasza drużyna w rankingu mistrzostw, mogliśmy otrzymać różne upominki.


Gracz z drużyny która wygrała Howrse Cup, otrzymywał 100kuponów oraz nowego, ekskluzywnego boskiego konia, którego możnabyło przypisać do wybranej przez siebie wersji Howrse. Był nim Arion.

Gracze którzy wzięli udział w mistrzostwach, otrzymali 10 kuponów i 1 nową falabellę- Chińską.

Oczywiście wszyscy uczestnicy (należący do drużyny) mogli pochwalić się swoim udziałem w HC na swoim profilu w wersji klasycznej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz