100% BLUP

Blupowanie jest procesem w którym przygotowujemy naszego konia do przekazania potomstwu najlepszych cech genetycznych. Na BLUP składają się trzy czynniki:
  • pogrubienie (pełne wytrenowanie) trzech najlepszych umiejętności genetycznych konia
  • wygranie 20 zawodów w dowolnych konkurencjach
  • osiągnięcie przez konia wieku 10 lat
  Aby dowiedzieć się w czym najlepszy jest koń, którego posiadamy należy wejść w zakładkę genetyki konia i tam porównać wartości w poszczególnych dyscyplinach.


Uwaga: Umiejętności genetycznych nie da się polepszyć treningiem konia. Trening wpływa na umiejętności treningowe pokazane w zakładce cechy u konia.
Na Czarnym Rynku dostępna jest Klepsydra Kronosa, która przyspiesza trening konia. Koń nie zyskuje więcej umiejętności a jedynie szybciej kończy trening. Dzięki niej niedoświadczony gracz nie ma żadnych problemów z osiągnięciem pełnego BLUPu do 10-go roku życia konia. Doświadczeni gracze są w stanie osiągnąć +100 BLUP do 10 lat bez Klepsydry Kronosa.
Gdy już wiadome jest, które umiejętności należy pogrubić można przystąpić do treningu.
  1. Gdy koń kończy 1 rok i 6 miesięcy, mamy możliwość wzięcia udziału w przejażdżkach. Zależenie od tego w czym nasz koń jest dobry, możemy wybrać przejażdżki:
    • godzinne jeśli jedną z umiejętności do pogrubienia jest prędkość
    • ponad godzinne jeśli jedną z umiejętności do pogrubienia jest wytrzymałość
    • po stoku, jeśli jedną z umiejętności do pogrubienia są skoki
    • galopem, jeśli jedną z umiejętności do pogrubienia jest galop
    • kłusem, jeśli jedną z umiejętności do pogrubienia jest kłus
  2. Gdy nasz koń ukończy 2 lata, możemy rozpocząć trening. Zależnie od tego w jakich 3 umiejętnościach przoduje nasz wierzchowiec, wybieramy 3 odpowiadające tym umiejętnościom paski treningu które należy wypełnić w 100%. 
  3. Następnym krokiem jest wysłanie naszego konia na zawody. Nie zawsze koń wygrywa je od razu, czasem trzeba mu pomóc. Podstawą jest ekwipunek. Im bardziej jakościowy, tym lepiej. Najlepiej sprawdza się 3*Ekwipunek -Siodło oraz Uzda dostępne w sklepie bądź w Ośrodku Jeździeckim jeżeli zostały one w nim udostępnione. Wartościowy jest również kolorowy ekwipunek (jeżeli skompletujemy nauszniki, owijki oraz czaprak tego samego koloru, dostaniemy dodatkowy bonus +2 do każdej umiejętności.) Nie jest on jednak niezbędny.
  4. Dodatkowymi przedmiotami bardzo poprawiającymi wyniki w zawodach, a jednocześnie nie drogimi (można je zdobyć na wymianach, lub w sklepie za equus, a także w Zestawie Bonusowym na Czarnym Rynku), są Ostrogi, Kaloszki, Palcat i Lonża . Posiadaczom Kont Pegaza przypominam, że każdemu rumakowi można darmo dać Palcat. Natomiast posiadacze Konta Vip mogą wyposażyć swojego rumaka dodatkowo w hacele .
    Należy również pamiętać, że takie rzeczy jak grzebień do grzywy, kopystka i beczułka tłuszczu znalezione w boksie podczas umieszczania tam konia na resztę dnia jaki pozostał po treningu, również zwiększają szanse na wygrane zawody. Pamiętajcie jednak że koń może znajdować bonusy w boksie tylko od 3ciego roku życia i pod warunkiem że nie oporządziliśmy 1000 koni w ciągu dnia.
  5. Teraz należy zadbać o zdobycie 20 wygranych zawodów. Zwycięstwa muszą dotyczyć jednego stylu jeździectwa. Wygrane ze stylu klasycznego nie sumują się ze zwycięstwami ze stylu western jednak liczy się sam fakt wygranej, więc jeżeli zbierzemy 10 zwycięstw z jeździectwa klasycznego i 10 z westernu, to również zaliczy nam się to jako 20 wygranych.   Nie powinno się wysyłać konia na więcej niż 10 zawodów za jednym razem. Należy poczekać, aż te do których koń został wystawiony będą rozegrane, ponieważ potem okazuje się, że traciliśmy czas wystawiając konia do 50 zawodów, z których wygrał 40 a nam było potrzebne tylko 20. Dotyczy to przede wszystkim koni szkolonych bez Klepsydry Kronosa.

  6. Gdy już mamy wygrane 20 zawodów to ostatnim etapem blupowania jest pogrubienie umiejętności poprzez dokończenie przejażdżek. Często jest tak że trzeba konia wysłać na dodatkowe zawody bo dają one jeszcze umiejętności.  Gdy 3 najważniejsze umiejętności są pogrubione, należy upewnić się że nasz koń ukończył 10 lat.

Zawody- jakie umiejętności dają?

Zawody Klasyczne
- Galop: ujeżdżenie, prędkość, galop
- Kłus: ujeżdżenie, prędkość, kłus
- Ujeżdżenie: ujeżdżenie, kłus, galop
- Skoki przez przeszkody: ujeżdżenie, prędkość, skoki
- Biegi przełajowe: ujeżdżenie, wytrzymałość, skoki
Zawody Western
- Western pleasure: kłus, ujeżdżenie, wytrzymałość
- Barrel racing: prędkość, galop, wytrzymałość
- Cutting: wytrzymałość, ujeżdżenie, prędkość
- Reining: galop, ujeżdżenie, wytrzymałość
- Trail class: ujeżdżenie, kłus, skoki

Uwagi: Konie, które posiadały Klepsydrę Kronosa po skończonym treningu blupowania mogą kontynuować trening pozostałych umiejętności dowolnie, ponieważ i tak muszą czekać do 10 lat. Wcześniej nie da się osiągnąć +100 BLUP.

2 komentarze: