niedziela, 23 listopada 2014

[Stare howrse] Towarzysze

Wielokrotnie na forum howrse przewijały mi się pytania:
"Dlaczego wycofano towarzyszy?"
"Który towarzysz był najcenniejszy?"
"Dlaczego konie z biedronką i pszczołą są takie rzadkie?"

Postanowiłam więc przybliżyć wszystkim temat towarzyszy na howrse. Skąd się wzięli, ile ich było, jak wyglądali i gdzie można było ich zdobyć.

Skąd wzięli się towarzysze?

Zacznijmy więc od początku, czyli od roku 2011 , w którym wprowadzono wielkie zmiany na howrse- Zmieniono interfejs strony i wprowadzono ulepszenia takie jak Lira Apolla dostępna na Czarnym Rynku, czy zwiększenie bonusu dawanego przez derkę i palcat. I oczywiście, szał tamtych lat-Towarzysze dla koni.


Co wiemy o towarzyszach?

Towarzysza można było zakupić rumakowi w dowolnej chwili jego życia, od momentu, gdy ukończył 8 miesięcy. Pojawiała się po lewej stronie opcja wyboru towarzysza:

 
Wtedy to zabawy ze zwierzątkiem podwyższały PG źrebaka, a nie hodowca. Można było podnieść PG o 1,2%.
Towarzysza można było przydzielić swojemu koniowi tylko jeden raz i pozostawał on do końca życia konia, nie istniała możliwości wymiany. Wyjątek stanowiły konie kupowane. Jeśli zakupiony rumak posiadał przydzielonego towarzysza, to nowy właściciel miał możliwość wymiany pupila. Jeśli jednak koń posiadał Zestaw Harmonii, to wymienionemu towarzyszowi nie można było  ponownie przydzielić maści ze Złotego Rogu

Aby zdobyć nowy wygląd dla wybranego towarzysza, koniowi ponownie należało podać Zestaw Harmonii.
Do momentu ukończenia prze rumaka 25 lat, pomagał mu także uzyskać dodatkowe korzyści- zabawy z niektórymi zwierzakami dodawały Equus, Umiejętności a harce z najdroższymi i najcenniejszymi towarzyszami pozwalały podnieść jednocześnie umiejętności i pozwalały zarobić.
Został jednak narzucony limit na umiejętności, które może zyskać koń dzięki zabawie. Wynosił on 60 punktów, które są podzielone między wszystkie umiejętności konia.
Dodatkowo, Towarzysze, jeśli nie śpią (tzn. jeżeli koń bawił się z nimi conajmniej 30 minut), dodają bonus do ujeżdżenia, w wysokości zależnej od rodzaju zwierzaka. Bonus był aktywowany jedynie w zawodach.


Jakie są rodzaje towarzyszy ?

Towarzysze dostępni od samego początku w sklepie:




Koza-najtańszy i przynoszący najmniej korzyści Towarzysz. Ilość w sklepie nieskończona, cena stała.


CENA: 300 equus

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +2

EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +4
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0








Małpa - następny po kozie, już nieco droższy Towarzysz. Ilość małp w sklepie jest nieskończona, a ich cena się nie zmienia.


CENA: 500 equus

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +6

EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +4
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0









Królik - ostatni z Towarzyszy, za zabawę z którymi dostaję się tylko equus. Ilość królików w sklepie jest nieskończona a ich cena stała.


CENA: 1000 equus

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +3
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +6
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0





Jaskółka - pierwszy z Towarzyszy, za zabawę z którym koń zyskuje punkty umiejętności. Ilość jaskółek w sklepie jest ograniczona a cena zależy od popytu.


CENA: Z początku 5000 equus, rosła w zależności od sztuk kupionych dnia poprzedniego.

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +5
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: +0.06
DZIENNA ILOŚĆ DOSTAW: 384





Kot - ostatni i najdroższy Towarzysz, którego można było kupić za equus.  Ilość kotów w sklepie jest zależna od dostaw, a cena od popytu.

CENA: Z początku 20 000 equus, rosła w zależności od sztuk kupionych dnia poprzedniego.
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +9
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: +0.09
DZIENNA ILOŚĆ DOSTAW: 192





Gryf - Boski Towarzysz, daje dużo większe korzyści niż zwykłe zwierzaki. Ilość gryfów w sklepie jest niegraniczona, a ich cena stała.

CENA: 2 kupony, z czasem zmieniono na 2 diamenty.
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +14
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +30
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: +0.15




Feniks - drugi z Boskich Towarzyszy dostępny w sklepie. Nieco tańszy. Ilość feniksów w sklepie jest nieskończona, cena nie zmienia się.

CENA: 1 kupon, z czasem zmieniono na 1 diament.
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +12
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +25
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: +0.






INNI TOWARZYSZE
Po jakimś czasie, w maju 2011 , na specjalnych  Błyskawicznych Sprzedażach, można było zakupić kilkoro towarzyszy niedostępnych w sklepie. Kilkoro z nich dostępnych było również w zadaniach. 



Wiewiórka - jedyny z "niesklepowych" Towarzysz, którego można zdobyć na polskim Howrse, wykonując zadanie nr 61 - zdobądź nieśmiertelnego konia.

CENA: Zdobycie nieśmiertelnego konia, licytacja zaczyna się od 100 equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +2
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: +0.12




Żółw - jeden z dwóch "niesklepowych" Towarzyszy, dodających tylko equus. 

CENA: Licytacja zaczyna się od 100 equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +10
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +15
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0





Żaba - ostatni z tańszych Towarzyszy dostępnych na Błyskawicznych Sprzedażach. 

CENA: Licytacja zaczyna się od 100 equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +12
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +12
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0





SMOKI
Najbardziej ekskluzywnym Towarzyszem, były smoki. Można było zdobyć je tylko na dwa sposoby - wygrywając licytację na Błyskawicznych Sprzedażach lub otwierając Róg Obfitości. Smok dodawał zarówno equus jak i punkty umiejętności.
Co ciekawe, gracz nie może wybrać, jakiego smoka chce otrzymać. Towarzysz ten występuje w czterech odmianach, które różnią się między sobą jedynie wyglądem - przynoszone korzyści pozostają takie same. Zarówno podczas licytacji, jak i otwierania Rogu, gracz widzi jedynie symbol - czerwone płomienie. Wygląd smoka ujawnia się dopiero w momencie przydzielania go koniowi.

Smok - występuje w 4 wariantach wyglądu, jest najrzadszym i dodającym najwięcej korzyści Towarzyszem. 
CENA: Róg Obfitości, licytacja zaczyna się od 2000 equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +16
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +40
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: +0.18

Smok #1                                            Smok#2                                  Smok#3                   Smok#4
INNI TOWARZYSZE
W czerwcu 2011 roku pojawiła się promocja- do Zestawu kuponów, do pakietu dodawano zwierzaki niedostępne w sklepie, czyli wiewiórkę, żabę, żółwia albo - uwaga, nowość - psa  lub owcę.



Pies

CENA: Niedostępny w sklepie.
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +15
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0,15



Owca 

CENA: Niedostępna w sklepie
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +18
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0,9








W lipcu 2011 roku (Promocja Sałatka Owocowa) pojawia się możliwość zdobycia nowego towarzysza:


Kangur

CENA: Niedostępna w sklepie
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +8
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0,09







Żyrafa

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +3
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +12
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0






We wrześniu 2011 roku (Promocja Kalendarz) pojawił się towarzysz:


Motyl

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +3
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
Co 20 godzin zabaw otrzymywał 1 punkt dorastania.






Na koniec Promocji Kalendarzowej, na czas pożegnania Lata, w sklepie pojawiła się możliwość kupna 2 towarzyszy: Biedronki i Pszczoły. Była ich określona ilość do wykupienia i tylko przez bardzo krótki czas!


Biedronka


CENA: 2 000equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +9
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +18
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0

Pszczoła

CENA: 30 000equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +15
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0,15

Kilka miesięcy później, czyli w październiku 2011 roku, wprowadzono znów zmiany, a wraz z nim, nowych towarzyszy:





Kura - dostępna w sklepie. Ilość stała

CENA: 400equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +1
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +5
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0




Zebra - dostępna w sklepie. Ilość stała

CENA: 1 500equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +1
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: +7
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0


Kliknij aby powiększyć.
DUCHY
W tym samym miesiącu, w Halloween, czyli 31 października, wprowadzono nowego, ssssstrasznego towarzysza. Był nim duch, występujący w 3 odmianach. Podobnie jak w przypadku smoków- nabywca ducha nie wiedział która z odmian mu się trafi.


Duch #1  
 Duch#2   
Duch#3
Duch- występuje w 3 wariantach wyglądu, jest najrzadszym i dodającym najwięcej korzyści Towarzyszem. 
CENA: Róg Obfitości, licytacja zaczyna się od 2000 equus
BONUS DO UJEŻDŻENIA: +18
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: +0.15
Co 10 godzin zabaw z duchem otrzymywano 1 punkt dorastania.



W styczniu 2012 roku, osoby które wzięły udział w wyprawie towarzyszy (Wyprawa na Biegun, grudzień 2011) , otrzymały dwóch nowych kumpli dla swoich koni:


Pingwin

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +10
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0,15







Niedźwiedź

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +9
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
Co 25 godzin zabaw, otrzymywano punkt dorastania.






W lutym 2012 roku, na czas Wiosennej Promocji-Eliksirów, pojawił się nowy towarzysz,był nim:


Wielbłąd

BONUS DO UJEŻDŻENIA: +6
EQUUS ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
UMIEJĘTNOŚCI ZA GODZINĘ ZABAWY: 0
Co 20 godzin zabaw, otrzymywano punkt dorastania.







CIEKAWOSTKA
Na czas promocji Wyprawa Towarzyszy (lipiec - sierpień 2011) wprowadzono towarzyszy specjalnych. Służyli oni tylko na potrzeby Promocji i nie można ich było dać wierzchowcom.
Struś
Gazela
Hipogryf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz